måndag 4 augusti 2008

Det är inte olikheterna som splittrar kvinnor o män

tvärtom
det är likheterna
eller med andra ord

jag tänker, tycker, pratar, agerar, reagerar precis som du man
allt i enlighet med de lagar som råder över alla människor
alla de lagar som skapats av människor
alla de lagar som skapats av naturen

o det är detta du inte kan förlika dig med man!

när du talar nedsättande o ironiserar
när du drar dina putslustiga historier
när du förlöjligar mig
när du föraktfullt hånar
när du på alla möjliga o omöjliga sätt söker skada den jag är


förstår du inte att du man förnekar att jag är en människa likväl som du?
förstår du inte att du man förnekar mig min egen rätt till existens?
att du i o med dina ord förnekar också alla andra
också den människa Du är
du förnekar den människa som var dina dagars upphov
det är ju jag som är den människan du pratar om!

är du så blind av hat o förakt
är du så besatt av begäret att äga allt o alla
att du inte ser att det är din egen bild du ser i spegeln?

Gud!
hur dum får en man vara?

Jag är stolt att heta Kvinna!

Inga kommentarer: